söndag 31 maj 2009

livet jag längtar efter

Jag läser om en bok som jag tror ska vara bra. Egentligen minns jag inte så mycket av den, då minns jag mer av Om du vill gå på vatten måste du ta dig ur båten av samme författare. Den har jag emellertid inte hemma, så det får bli Livet jag längtar efter istället. Det handlar om andlig utveckling, hur det uppnås och varför det kan vara bra. Det är många kloka insikter och idéer som författaren delar med sig av, och en väldans massa festliga anekdoter som ibland passar bra in i argumentationen. Det är förvisso väldigt lättläst och som sagt skrivet med mycket humor. Det som jag saknar med läsningen är det där som griper tag och får mig att vilja göra som han säger. Tyvärr är jag inte människa att avgöra om det är en brist i boken eller i mig. Jag kanske inte är så mottaglig som jag skulle kunna vara. Ändå känns det bra att ha läst den och jag tror att jag tar med mig något, om än vagt och odefinierat.

Titel: Livet jag längtar efter - heliga vanor för vanliga människor
Författare: John Ortberg (1997)
ISBN: 91-7195-661-1

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Totally Lost' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP