torsdag 7 januari 2010

lyckokurva


På E's initiativ får jag göra en lyckokurva vid middagsbordet, peka på bilden för förklaringar.
Värsta tänkbara lyckaJag drömmer att jag är jagad av en varg med en knivJag drömmer ingenting, är nollställd (och i nirvana?)Jag vaknar men låter E äta frukost ensam, känner mig usel för dettaPallrar mig upp och sällskaparE har åkt till skolan, jag degar framför datornHem till mamma och pappa, får råd om skridskoåkningKommer till Per, får beröm av hans mor, åker mot SöderköpingFramme, nära kanalen, förväntansfull och lite äventyrDålig is och lite för mycket snöPlogad bana med hyfsad is, trevligtPromenerar tillbaka mot bilen, småpratar och blir varm igenHemresa, jag är sömnig och frusenDuschar varmt och längeMisslyckas med att få tag i E, blir villrådigSkriver en lapp och åker till Duvgatan för att fira bemärkelsedagenSätter en brödsmula i halsen, jobbigtHemma igen, lagar kvällsmat och känner mig duktigÄter kvällsmat med E, gott och trevligt och jag får göra en lyckokurvaInga minnen av denna tid, vilda gissningar såledesIngen lyckamed dig (E)ensammed Permed släktmed dig (E)Tid, 00:00 - 5:00 - 10:00 - 15:00 - 20:00Lycka, 0-10sovande <--> vaket

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Totally Lost' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP