torsdag 9 april 2009

gifflar

Ett inlägg som jag visst glömt att lägga upp:

Jag blir väckt vid åttahugget av E som bjuder på nybakad saffransgiffel och ett kallt glas mjölk. Hon har gått upp vid sex för att baka gifflar! Det visar sig dessutom när jag går upp att hon fortfarande håller på och bakar. Dubbel degsats och fem-sex olika fyllningar blir det, jag får till och med chansen att tycka till när de sista produceras.

Det visar sig att jag någon gång, efter en helg då E varit hemhemma, nämnt att jag saknat att bli väckt med giffel och juice. Mer än så behöver jag inte göra för att maskineriet ska rullas igång. Nu gäller det bara att inte börja ta det för givet, anfall är bästa försvar, så jag kanske kan försöka bjuda/ge igen. Jag får fundera ut vad jag i så fall ska bjuda på.









1 kommentarer:

Anonym

Var är min kvinnofrihet med högburet huvud ?

  © Blogger template 'Totally Lost' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP