onsdag 1 april 2009

en tisdag

Min första EFIT (Ett Foto I Timmen), ett sätt att uppmana sig själv att ta bilder på annat än det vanliga, och på så sätt kanske komma åt just det, det vanliga. Jag lyckades inte riktigt med att få det till ett i timmen, men bra nära, bortsett från att jag faktiskt inte gick och la mig fullt så tidigt som bilderna antyder.


09:03:28 - Frukost

10:28:17 - Barnboksavdelningen på biblioteket, jag läste Pettson tältar igen

11:10:56 - På väg hem från centrum, där jag shoppat snickargrejer

12:29:02 - Lunch i sällskap av Forskning & Framsteg, en artikel om att kvinnor är sjukare än män, men lever längre

13:04:46 - Jag snickrar på en överraskning

14:05:03 - Skogspromenad med Emelie, planen var att Eskil skulle varit med också, men han fick förhinder

15:10:33 - Korsordslöseri med Lotta, just här håller hon på att maila in lösningen med förhoppning om att vinna 'en fritidssak'

16:04:42 - Mitt kalejdoskop

16:30:49 - Barnvaktningen börjar, Hannes och Elias hoppar studsmatta

17:15:29 - Kvällsmat till grabbarna

18:29:39 - Hannes tillverkar en medalj till sig själv, eftersom han vann hundtävlingen

18:52:43 - Hannes och Bella, stolta segrare

20:05:11- Grabbarna har somnat och jag inväntar föräldrarnas hemkomst i TVns sällskap, killen som ser ut som Wikegård vill inte göra bort sig, där ser man, det är så olika det där...

2 kommentarer:

Unknown

Kul idé, jag blev lite sugen på att testa själv, fast det blir väl inte så spännande om man tar en arbetsdag... 6*"det här är mitt skrivbort" typ...

simon

@Linus: Gör't! Det är förvisso sant att många arbetsdagar inte är så spännande att fota, men ta en helg, varför inte påskhelgen till exempel? 'Egentligen' ska man köra på vissa utannonserade dagar, men det finns ingen anledning att följa påhittade regler om de inte passar ändamålet! Gör't! Du kan få gästblogga med resultatet om du vill!

  © Blogger template 'Totally Lost' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP